درباره همایش

صنعت فولاد و سنگ آهن به عنوان یکی از بنیان ­های اقتصاد و زیربنای بسیاری دیگر از صنایع همواره مورد توجه ویژه ­­ی جوامع بوده است. اهمیت این صنایع به شکلی است که مصرف سرانه فولاد به‌عنوان شاخصی به منظور ارزیابی صنعتی بودن یک کشور مطرح می­ شود. از این ­رو بهبود ساختار، دستیابی به عملکرد بهینه­ و مدیریت اجزای این صنایع موجب سودآوری مضاعف و توسعه اقتصادی کشور خواهد بود. بنابراین لازم است با به کارگیری راهبردهای نوآورانه و هوشمندانه در جهت نیل به این اهداف گام برداشت. همچنین این صنایع از جنبه ­ی امکان صادرات و ارزش ­آفرینی ارزی در شرایط تحریم نیز حائز اهمیت ویژه ­ای می‌باشند. از برجسته ­ترین نمونه­ های ارزآوری این صنایع، می‌توان به رشد بیش از 20 درصدی میزان صادرات محصولات فولادی در سال 98 با وجود تحریم­ ها اشاره کرد.

تجربه موفق برگزاری ده دوره «همایش و نمایشگاه چشم­ انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار» موجب شده صاحب ­نظران و فعالان اقتصادی در طول سالیان گذشته این رویداد را به عنوان یکی از معتبرترین­ ها در این حوزه تلقی کنند. همچنین جهت غلبه بر فراز و نشیب ­های اقتصادی حاصل از تحریم­ های یکجانبه و همه­ گیری بیماری کرونا در جهان این صنایع نیازمند توجه دوچندان هستند. چنین مسائلی گروه رسانه ­ای دنیای اقتصاد را بر آن داشته تا برای یازدهمین سال متوالی برگزاری این رویداد را در دستور کار خود قرار دهد. امور همایش ­های گروه رسانه ­ای دنیای اقتصاد، به عنوان شتاب­ دهنده کسب­ و کار در بستر ارتباطات حرفه ای، هدف از برگزاری چنین رویدادی را ایجاد فرصتی ارزشمند جهت تبادل اطلاعات بین بازیگران اصلی این صنعت اعم از دولت، بخش خصوصی و انجمن‏­ های تخصصی داخلی و بین‏ المللی می ­داند. امید است با همکاری کلیه دست اندرکاران این حوزه بتوان به این هدف نائل آمد.

با توجه به شیوع کووید-19 و شرایط حاکم بر کشور این رویداد به شکل آنلاین – حضوری برگزار می ­گردد. بدین شکل که صرفا مدیران عامل مجموعه ­ها به صورت حضوری در این همایش شرکت خواهند کرد و مدیران میانی و کارشناسان عزیز به صورت آنلاین از همایش بهره ­مند خواهند شد. از این­رو گروه رسانه­ ای دنیای اقتصاد مواردی متناظر با هر یک از خدمات ارائه شده در سال­ های گذشته را در نظر گرفته است. این اقدامات علاوه بر ضمانت انجام ماموریت این رویداد، سلامت کامل کلیه افراد و دست­اندرکاران را نیز تامین خواهد کرد.

محورهای همایش:

اهمیت صادرات (فروش/تهاتر)،‌ چالش ‏های تغییرات مکرر سیاست ‏های داخلی و تحولات بین ‏المللی

بررسی عرضه و فروش داخلی (بورس کالا) و قیمت‏ گذاری محصولات فولادی

توسعه فناوری، ارتقا بهره ‏وری، تحول دیجیتال و نسل چهارم انقلاب صنعتی در صنعت فولاد

توازن پایدار تولید، تعامل سازنده،‌ میزان سرمایه‏ گذاری و سهم سود ارکان چرخه تولید فولاد

بازنگری، تدوین استراتژی و به‏ روزآوری طرح جامع فولاد

ارتباط دوسویه بازار سرمایه و ارکان چرخه فولاد،‌ فرصت ‏ها و تهدیدها

توسعه اکتشاف و راه ‏اندازی معادن راکد سنگ آهن و ذغال سنگ

مسئولیت ‏های اجتماعی شرکت ‏های معدنی و صنعتی حوزه فولاد

5

شرکت آراز سنگ شکن نیز در این همایش و نمایشگاه با محوریت معرفی جدیدترین و مدرنترین نوع دستگاه سنگ شکن غلطتکی فشار بالا (HPGR) حضور خواهد داشت.

جهت دریافت نقشه سالن نمایشگاهی اینجا کلیک کنید.

fa فارسی
X